Module 3 Innovatie & Didactiek

a

Module 3 Innovatie & Didactiek

Customer insights en experimenteren.

Persoonlijke coaching, werken in teamverband aan de challenge en online leren

Sprekers: o.a. Boyd de Groot en Sander Limonard

Je leert bruikbare handvatten van de Lean Startup methodiek toegepast op Learning innovatie en oefent deze meteen in de praktijk. Hoe vind je klantdilemma’s? Leer de pains & gains van de doelgroep te identificeren en een klantreis in kaart te brengen. Leer experimenten vorm te geven, aannames op te stellen en de optimale product/markt fit te ontdekken. Je gaat in een klein team aan de slag met een – bij jouw eigen praktijk passende – casus. Je maakt snelheid en jouw mogelijkheden tot innoveren worden direct zichtbaar. Je ontvangt als deelnemer toegang tot een besloten leerlijst met video’s, tutorials, hulpmiddelen, literatuur, een certificaat van deelname en de gelegenheid tot persoonlijke feedback op jouw Business Challenge vragen.

Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Innovatie Modellen, Performance support en Empathy Mapping bieden je een visuele, bruikbare en systematische techniek om je casus te analyseren en te innoveren. Welke onderdelen in je businessmodel spelen een rol en hoe verhouden ze zich tot elkaar? Wat gaan we wel en niet doen? Ook wordt het inzichtelijk hoe elementen toegevoegd kunnen worden die nog niet in het businessmodel aanwezig waren. Bijvoorbeeld een nieuwe partner of extra verkoopkanaal. Tijdens de workshop, krijg je meer inzicht in de opbouw en samenhang van jouw businessmodel, meer manieren geïdentificeerd om hier op een rendabele manier geld mee te verdienen en je te onderscheiden van anderen.