Doe mee in het blended groeiprogramma

Je leert in 8 modules een scala aan gewenste (nieuwe) vaardigheden: van productontwikkeling, data analytics en online marketing. Maar ook over didactische storytelling, Design Thinking, microlearning en L&D trends. Of hoe je een business case bouwt. En een leerlijn opzet. Je krijgt les van vakexperts en innovatie coaches. We gaan op werkbezoek en werken in teams aan real life business challenges.
Wat ga je leren? Ga naar leerdoelen

Wat ga je leren?

Je kunt als deelnemer je eigen leerdoelen opstellen en een persoonlijk leerpad volgen in je eigen tempo. Je wordt daarin ondersteund door de coach en vakexperts. Je coach helpt je bij de vertaling van theorie naar business challenge. Je hoeft geen eigen business challenge mee te nemen of in te dienen; daar wordt voor gezorgd. Verder biedt ons Accelerator programma kennis, inzichten en vaardigheden passend bij de volgende leerdoelen:

Leerdoelen overall

  • Denk kritisch en creatief bij problemen oplossen
  • Oefen sociale vaardigheden in teamverband
  • Oefen met software applicaties en content
  • Pitch en presentatievaardigheden in teams en bij opdrachtgevers
  • Praktisch vaardigheid ‘Computational thinking’: creatief denken en inzetten van digitale tools om een probleem op te lossen
  • Inzicht in welke (leer)oplossing de juiste is aan de hand van experimenten en data
  • Reflecteren op eigen (blended) leertrajecten en vooruitkijken naar je toekomstige innovatieprojecten

Mindset & Strategie

  • Disruptive innovatie kunnen herkennen
  • Inzicht in digitale transformatie en toepassen van digitale tools in processen
  • Inzicht krijgen op welke manieren je voortgang van innovatie kunt meten
  • Organiseren van stakeholder management en overdracht van innovatie naar lijn
  • Inzicht krijgen in de werking van Holacracy zelfsturing
  • Flexibel (agile) kunnen inspelen op omgeving en omstandigheden
  • Herkennen van en inzicht in gepersonaliseerde en sociale leeroplossingen
  • Inzicht in hot topics binnen en buiten L&D en hoe deze effect (kunnen) hebben op je dagelijkse praktijk

Innovatie & Didactiek

  • Leer je hoe je methodieken en tools als Design Thinking, Lean Startup, Design Sprints e.d. kunt inzetten om de gebruiker te kennen en doelen, eisen en wensen helder te krijgen, om uiteindelijk tot een goede oplossingsrichting te komen
  • Leren om strategie al doende te formuleren en handen en voeten te geven (strategyzing)
  • De zoektocht naar het juiste business model voor jouw idee/organisatie vorm te geven
  • Waardepropositie te koppelen aan verdienmodellen, bijvoorbeeld om de concurrentie aan te gaan met gratis online aanbod

Discovery

  • Krijg je handvatten hoe je proto-persona’s kunt maken
  • Inzicht waarom je een empathie map gebruikt en hoe deze invult
  • Ga je aan de slag met het maken van een storyboard voor je oplossingsrichting
  • Krijg je inzicht in de Value Proposition Canvas als brug naar de business
  • Leer je wat er nodig is voor succesvolle innovatie en hoe je de behoefte van de klant kunt doorgronden
  • Leer je wat er komt kijken bij het opzetten en het voeren van een goed interview en hoe je je interviews kunt analyseren
  • Krijg je inzicht in de product adoptie cyclus en hoe je de verschillende typen inzet in verschillende fasen
  • Leer je wat een Minimum Viable Product is
  • Krijg je inzicht in verschillende soorten experimenten, wanneer je ze kunt inzetten en leer je hoe je een experiment kunt uitvoeren.

Digital Learning

  • Inzicht in Performance support, 70:20:10, Performance Consulting en 5 Moments of Need en begrijp de samenhang van deze verschillende theorieën en modellen en hoe ze zich verhouden tot de performance mindset
  • Inzicht in hoe je het performance gedreven leren didactisch kan ondersteunen en hoe je didactisch design met nieuwe technologie nog beter kunt ondersteunen
  • Je oefent met het toepassen van het 8 velden model voor het verbeteren van performance
  • Inzicht in wanneer je wel/niet microlearning kunt inzetten en wat de voor- en nadelen zijn
  • Je oefent met het ontwerpen van een learning journey voor microlearning

Marketing

  • Hoe werkt storytelling in deze digitale tijd?
  • Wat is het geheim van een elk boeiend verhaal?
  • Welke elementen vormen de kern van een sterk verhaal en hoe vertaal ik mijn kernverhaal in een praktische (content) strategie?
  • Inzicht in hoe growth hacking anders is dan traditionele marketing
  • Ontdekken van nieuwe manieren om je doelgroep te bereiken

Technologie

    • Je bent bekend met de state-of-the-art van Virtual & Augmented Reality
    • Je begrijpt waarom VR & AR krachtig kunnen zijn als leermiddel en hebt aanknopingspunten hoe je zelf simpele VR ervaringen kunt ontwikkelen
    • Kennis van AI en chatbots en inzicht of deze van meerwaarde kunnen zijn voor jouw organisatie of dienst
    • Je leert wat er wordt bedoeld met user centered learning
    • Hoe je de concepten van gamification inzet bij leeroplossingen
    • Inzicht in immersive leren en de effecten ervan

Talentgroeiprogramma van 8 modules

Word jij de nieuwe learning professional? Je leert in 8 modules een scala aan gewenste (nieuwe) vaardigheden: van productontwikkeling, data analytics en online marketing. Maar ook over didactische storytelling, Design Thinking en microlearning. Of hoe je een business case bouwt. Bekijk ons lesprogramma per module:

Tarief en criteria voor deelname

Kosten van deelname: Tot en met 16 oktober Early Bird tarief van 2.650 euro (regulier 2.950 euro) incl. certificaat. Prijzen zijn excl. btw. De betaling dient te zijn voldaan voorafgaand aan deelname.

Fiscaal aftrekbaar: Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.

  • Criteria voor deelname

    • HBO/WO-ers met minimaal 5 jaar werkervaring die verder willen komen in Learning.
    • Je heb ambitie en voldoende tijd. Je hebt een rol in het team en je presenteert bij de deelnemende business partner. Je hoeft geen eigen business challenge mee te nemen of in te dienen; daar wordt voor gezorgd.
    • We nemen een personal skill set toets af en interviewen je over je leerdoelen en motivatie.

Kosten van indienen van een business challenge: vanaf 14.500,- euro excl. btw. Inclusief deelname van een challenge owner, bijv. de marketing manager uit je organisatie.

  • Criteria voor deelname

    • Je hebt een Learning uitdaging, vraagstuk of concept. Bijv. de introductie van een nieuwe online cursus of je wilt een business case opstellen voor een innovatief idee.
    • Je hebt tijd voor een introductie van je business challenge in de eerste week aan het team dat gaat werken op jouw challenge.
    • Je bent aanwezig bij de eindpresentatie in de laatste week als het team de bevindingen, experimenten en validaties presenteert.

Doe mee

Online social learning

Online bieden we je een sociale leeromgeving, afgestemd op de leerdoelen en modules. Leren is namelijk niet One Size Fits All. MOOCFactory faciliteert sociaal leren door middel van het creëren van op maat gemaakte leerpaden met het unieke online platform Curatr. Je leert aan de hand van een goed onderwijskundig concept op eigen tempo. En je krijgt als deelnemer exclusief toegang tot een Learning Accelerator Slack kanaal.
Doe mee

Data en tijdstippen op een rij:

Je start op 23 Januari 2020. Naast de 11 bijeenkomsten met masterclasses en excursies heb je ca. 80 uur nodig voor zelfstudie en werken aan de business challenge met je team. Zie hieronder de exacte data en tijdstippen.

Schrijf je alvast in. Vol is vol!

Wil je meer informatie? Neem gerust contact op met Sanne de Kemp via 06-12615246 of mail sannedekemp@227learning.nl. Of vul je gegevens in. Door op ‘Verzenden’ te klikken, ga je ermee akkoord dat je gegevens naar 227 Learning gestuurd worden, die hiermee omgaat volgens hun privacybeleid.